BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friendship
Grab a Funny Picture from pYzam.com

22.8.09

la tahzan..

memikirkan hal-hal yg timbul
ditambah dgn beban mslh yg silih berganti
mmg
penat, beban & bosan...
kerajaan perpaduan, mslh sosial, mslh ummah...
hal member2, persatuan, masyarakat, diri sendri

bnyk lg mslh & hal2 yg sama ada nk atau tdk
mnjd kemestian utk difikirkan sekaligus diselesaikan,
sesuai la dgn tanggungjawab sbg
REMAJA & DEWASA
hari berganti minggu, bulan , tahun...
mslh terus menghantui diri, membelenggu erat jiwa & perasaan
hinggakan jasad bgi dipeluk kuat oleh "masalah"
terkadang putus asa menyelinap senyap-senyap
lantaran rasa
BOSAN mula menerjah masuk dgn rakus
meruntun jiwa, jasad & perasaan...
insan mmg makhluk plg setia utk dikongsi bersama, diceritakan pd-nya
namun, menjangkau ke satu tahap
insan terpaksa kita tinggalkan
bukan dek kerna
ego & kesombongan
tetapi...di 'level' ini mmg insan tdk mampu bantu merawat
merawat segala payah, buntu, celaru, keliru, dan haru-biru
DISINILAH terpancar seribu cahaya, terserlah jutaan bukti, nyata agung kehebatannya
DIA-lah yg mampu menyembuh, menjadi teman akrab, bergelar pendengar setia...
cukup dgn kata & bercerita pd-NYA,
keluarlah segala isi & cinta dunia manusia dari qalbu
lantaran itu juga berbondong-bondong ketenangan berlumba masuk
pertengahan 'munajat' itu titisan jernih kelihatan
titisan yg membawa erti penghinaan, penyesalan & pengabdian diri
tidak terhenti disitu...
giliran kemuncak pula hadir, 'titisan' jernih bertukar "DERAIAN"
saat 'deraian' itu mengalir laju, spt juga 'cela & dosa' terikut sama
DATANG nya merangkak kehadapan-NYA dgn segunung kesalahan
PULANG nya berdiri penuh yakin dgn rahmat & redha diluar jangkauan
masalah & hal2 dunia yg dipikul bersama tatkala bertamu hina
menagih simpati & harapan drpd-NYA
bagaikn hilang seketika & mungkin juga lenyap selamanya
kembali dgn jiwa yg baru & suci noda
membuatkan aqal yg sblm ini celaru & emosi
sekelip mata aman damai kosong drpd
MASALAH
sebelum aku DATANG pd-NYA
aku bersedih, aku meratap, aku mengharap bagai nk
GILA
selepas 'Aku pERgi' DAri-NYA
sedih aku berharga, ratapan aku berjawab akhirnya,
harapan aku tertunai tnpa disangka2...
DIA tidak memberi apa2 yg
'AKU MINTA'
namun 'jauh diatas sana'...DIA menyusun atur segalanya
dikurnia, diberi, dianugerah segala apa yg benar2 '
AKU PERLUKAN'
utk apa lagi kesedihan aku?? utk apa lagi ratapan aku??
dan utk apa lagi aku mengharap??
sedang dibawah ini DIA beri segala yg aku perlu, yg aku mahu sbnrnya...
CUKUPLAH SEKADAR DIA ALLAH BAGI AKU...

0 ~kata owg~: