BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friendship
Grab a Funny Picture from pYzam.com

23.8.09

wanita/muslimah/perempuan

mUsLimAh @ Apa iNi..?? (ayat2 cinta)
maksud aku wanita/ gadis/ perempuan
fikiran aku ligat memikirkan ttg kisah cinta Diana Naim (MAWI)
yg sempat aku baca diari nya dlm musafirku siang td
walau sudah basi sensasinya, aku tertarik dgn 'keberanian'kononnya...
tdk ku lupa episod hangat pendakwah hebat aKHiLL HAyy
isu keretakan rumah tangganya bertebaran ke serata mata, telinga manusia
skali lg aku dpt saksikan "hebat"nya penangan CINTA...
kisah dua insan ini cukup utk aku simpulkan bahawa
'lemahnya' jiwa seorang wanita itu....
aku bukan menyalahkan, jauh skali nk menghukum puak HAWA ini
namun drpd ribuan cerita, HAWA inilah yg lebih 'emosi'nya
tk bermakna aku meletakkan 'RASIONAL' itu pd ADAM...
aku ingin bertanya...
mengapa DIANA NAIM 'menjual' kisah suka dukanya di media massa??
apa perlunya MAZIAWATI (isteri akhiL) turut 'menjaja' hal rumah tangganya ke serata 'dunia'??
ini yg perlu kamu, wanita/gadis/perempuan selesaikan...!!
adakah kerana 'kemahsyuran' yg dimilik insan tertentu
me"WAJIBKAN" mereka di"hukUm" melalui MEDIA juga??
sedang nabi telah sabdakan 'jgn kau hai wanita menceritakan hal peribadi antara suamimu diluar pengetahuannya'...
angkau tidak mengerti @ bebal yg kau miliki meng'hijab' aqal yg tuhan anugerahkan??
bkn niat nukilan aku utk mencari salah kalian...
setidak-tidaknya berfikirlah sebelum dibuat keputusan...
kalau kau emosi, syaitan slalu berteman...
kalau hati kau ikuti, maka sengsara menanti di hadapan
seharusnya kau menepuk dada, soalkan pd iman....
kau diciptakan dgn 9 nafsu, hanya 1 'kebenaran'
jgn kau sedih & putus asa tatkala kau 'dikhianat'
kerna aku yakin. jika CINTA "DIA" yg kau utamakan
penyesalan takkan pernah berani kunjung tiba d'segenap lubuk perasaan
mmg kau punya seribu satu kelemahan...
namun dalam serba kekurangan itu kau tetap mampu berdiri
bukan sebarangan dirian yg kau hadapkan
berdirinya KAU "menongkat" ADAM
dlm kelemahan KAU ,aku terfikir sejenak
mana mungkin lahir insan sehebat rABiaTUL 'ADAwiyah
mustahil utk bangun wanita sekental sumayyah & mashitah
terlalu agung nk digambarkan wanita semulia SitI KHAdiJah
dlm kelemahan kau punya kekuatan
dlm kekurangan kau miliki seribu kehebatan....

0 ~kata owg~: