BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friendship
Grab a Funny Picture from pYzam.com

23.8.09

ya rabb..

aarrrgghhhh..!!!
bantulah aku ya tuhan....
dgn apa lg hendakk KAU menduga aku?
dugaan apa pula utk kali ini??
kekeliruan yg sedia ada bertambah celaru, haru-biru
adakah ini rahmat ujian atau satu balasan bg aku??
arrghhh..!!
aku sakit, aku lesu, aku tk mampu
utk terus menggalas segala beban dugaan ini
terlalu berat, tersangat hebat buat aku...
kau pandu, kau bantu, kau tunjukkan aku....
tunjukkan aku jalan utk menyusur dicelah laluan berliku itu
kau tahu aku lemah, kat tahu aku punya kekurangan, kau tahu aku tk mampu
kerna kau maha tahu segalanya
terkadang aku senyum tanpa niat, aku ketawa ikut minat, aku gembira melompat2...
hakikat utk semua ini...
aku pendam pelbagai bentuk jiwa & persoalan
aku punyai ribuan teman2 rapat
namun utk meluahkan hanya pada-Mu ya tuhan
kepuasan yg aku dapat tatkala bercerita pd-Mu
menjangkau hebatnya drpd bercerita didepan insan2
aku tk mahu digelar insan bermuka-muka
dilebal mat-mat bunga
jauh sekali utk hanyut dlm arus mainan cinta & perasaan manusia
aku terlalu kerdiL utk mengarung ombak sedahsyat itu TUHAN..
kau angkatlah aku,kau kutiplah aku, kau papahlah aku dri 'lorong' yg hina itu
biar aku digelar pengemis dunia @ jalanan sekalipun
aku lebih sanggup drpd kau berpaling pandangan dari aku...
aku sedar...
fikiran yg bercelaru, hati yg resah keliru, jiwa yg didamba pilu
perasaan ini hadir kerna aku semakin jauh dari 'JaLan-MU'
aku memohon pd-MU, aku bersimpuh hina di hadapan-MU
"Ya ALLaH, AnuGErahkanlah secebis kekuatan, utk aku pertahankan saki baki iman yg tersisa, jika kau berpaling dari melihat aku, tiada berguna seluruh isi dunia yg aku miliki, andai tempat kembali aku adalah 'an-naar' yg hina....

0 ~kata owg~: