BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friendship
Grab a Funny Picture from pYzam.com

22.8.09

sebuah pencarian

aku meLihat, aku merasa, aku mendengar
dia, mereka, kaLian punyai sahabat
walau hidupku bergelumang dgn kawan sehari-hari
hari ini aku duduk merenung & bertanya kebawah diri
adakah aku miliki insan bergeLar 'sahabat'..??
jika bercerita & memikirkan soal cinta yg tiada kesudahan
argghhh!! terlalu rumit utk dirungkai
tidak kurang sukarnya tatkala aku mengaju soalan ini kebawah diri
sekali lg kedengaran "adakah aku punyai 'sehabat'??"
tk perlu aku rasa utk menghurai apa erti 'sahabat' buat kalian
kalian sudah cukup hebat utk memahami ungkapan 'sahabat' itu
aku sedar utk bertemu 'ukhwah' seteguh sabda BAGINDA
bukanlah sesuatu yg mudah
jika makhluk bergeLAr "CiNTA" dicipta hanya utk mengabdi diri pd-NYA
utk apa turut dicipta insan bernama "sahabat" ini
bukanlah CiNta itu hanya pd yg bergelar "kekasih"
bkn juga CiNta itu hanya pd yg bernama "harTa"
CInTa dicipta utk segalanya, segala yg berkehendak pd CiNta

aku pernah berkata pd manusia samBiL ku peluk erat jasadnya
"akhirnya kutemu sahabat yg dicari2 itu"....
'dia' hanya tersenyum diam...
selang tahun aku bertemu lg dgn "sahabat" yg lain...
namun kali ini tidak ku anugerah istiLah "sahabat" padanya
hanya kawan, kawan dan kawan...
apakah ini yg dinamakan "UKHWAH" atas nama yg MENCiPtakan??
aku sendiri buntu, walau hakikatnya aku mampu merungkai persoalan itu...
benarlah apa yg dikata, kuasa "SENYuman" mampu memulakan segalanya...
semalam kita bertemu, hari ini kita bersama, esok ....???
aku cuba menggali UKHWAH + CiNTa bak sabda BAGINDA
sanggup berkorban apa saja demi sebuah 'ikatan'...
kalimah SAYANG/ rindu hanya mampu terpapar di screen lap top & handset
di dua bibir tk pernah terungkap saat pertemuan mata yg pertama kali
bukan kerna benci, mungkin EGO yg bertakhta di segenap sanubari
hebat nya CinTa & SahBAt itu andai kita saling berkait
hebat Lagi Yg menCIPtakan kEDuanYa
namun...sekaLi lg persoalan aku Lontar keatas diri
adakah aku punya sahabat sejati??
atau "sahabat" itu wujud, cuma aku yg tidak mengendahkan kehadirannya...
tERiMa KaSih TUhan...

0 ~kata owg~: